prelegenci

Paweł Gruszecki

Paweł posiada szerokie doświadczenie w zakresie wykonywania skomplikowanych projektów wymagających wiedzy z zakresu prawa IT, prawa autorskiego, prawa mediów oraz prawa telekomunikacyjnego takich jak: współudział
w prowadzeniu negocjacji umowy o zarządzanie oraz rozwój infrastruktury telekomunikacyjnej (ang. „managed service agreement”), współudział w opracowywaniu założeń prawnych modelu biznesowego podmiotu mającego oferować usługę telewizji mobilnej w standardzie DVB-H, prowadzenie negocjacji umowy mającej na celu wdrożenie platformy OTT, a także opracowanie założeń prawnych kompleksowego systemu logistyczno-płatniczego mającego na celu zwiększenie sprzedaży w e-commerce. Dodatkowo  ma doświadczenie w obsłudze podmiotów znajdujących się na wczesnym etapie rozwoju (start-up), które wprowadzają na rynek rozwiązania z zakresu Internetu rzeczy (ang. Internet of things), zapewniania bezpieczeństwa sieci, tworzenia zaawansowanych produktów cyfrowych (agencje digital), oprogramowania (softwarehouse), e-sportu, chmury obliczeniowej czy brokeringu baz danych.

W latach 2007-2014 zatrudniony w departamencie TMT (Telekomunikacja, Media, Technologie) w jednej
z renomowanych polskich kancelarii, w ramach którego był odpowiedzialny za obsługę dostawców usług internetowych (w tym operatora najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie oraz operatorów największych serwisów internetowych w Polsce), a także operatorów telekomunikacyjnych (w tym największego operatora telefonii stacjonarnej w Polsce i polskich operatorów telefonii ruchomej).

W latach 2010-2014 Ekspert Związku Pracodawców Branży Internetowej Internet Advertising Bureau Polska (IAB Polska) m.in. w trakcie prac legislacyjnych w zakresie implementacji Dyrektywy o audiowizualnych usługach  medialnych, Dyrektywy o prawach konsumentów oraz nowelizacji Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Wykładowca na prowadzonych przez Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej UJ oraz Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ Międzywydziałowych Studiach podyplomowych pt. „Społeczeństwo Informacyjne. Inteligentne Miasto.” (2009-2012), prowadzonych przez Wyższą Szkołę Handlu
i Prawa im. Łazarskiego w Warszawie Studiach podyplomowych pt. „E-marketing” (2011-2014) oraz organizowanych we współpracy z Universita degli Studi di Bari (UNIBA) Studiach podyplomowych pt. „European master in Social Media & Web Marketing” (2014), a także organizowanych przez Uczelnię Koźmińskiego
w Warszawie studiach podyplomowych pt. „Marketing Internetowy” (od 2013) i prowadzonych przez Collegium Civitas studiach dla pisarzy (2014). Autor lub współautor wielu publikacji oraz szkoleń dotyczących prawa nowych technologii.

Przed dołączeniem do KZP Paweł był Liderem Praktyki Internet Media & Telecommunications w renomowanej kancelarii prawnej, jak również był założycielem i partnerem zarządzającym w butikowej kancelarii TML (Technology & Media Law).

Języki: polski, angielski, hiszpański.

Członkostwo: Okręgowa Izba Radców Prawnych w Krakowie, Komisja ds. współpracy z zagranicą przy Okręgowej Izbie radców Prawnych w Krakowie.

Edukacja: Uniwersytet Jagielloński (Magister Prawa 2005; Instytut Prawa Własności Intelektualnej Uniwersytetu Jagiellońskiego, Prawo autorskie, wydawnicze i prasowe, Studia podyplomowe 2008).